Oldalak

2010. február 11., csütörtök

Fűszeres Csicseriborsókrémleves


Hozzávalók:

300g Csicseriborsó (konzerv is lehet)
1 Vöröshagyma (kicsi, vagy egy nagy fele)
3 Fokhagymagerezd
1,2 l Húsleves (lehet kockából is)
Zöldfűszerek: zellerlevél, petrezselyem, gyömbér (én a gödöllői 'Méhészeti Bio' zellert használtam, de természetesen ha valakinek nincs ilyen, a boltból is tud szerezni ;o) )
Olívaolaj
Citromlé


Levesbetétnek karamellizált narancsos szezámmagokat tettem bele, a következők kellenek hozzá:
Olívaolaj,
2 ek Cukor (lehetőleg barnacukor)
3 ek Szezámmag
1 Narancs leve

Először is (ha nem konzerv) a csicseriborsót előző este be kell áztatni. Másnap hozzáláttam a leveshez. Felhevítettem az olívaolajat, és az apróra vágott vöröshagymát megdinszteltem benne. Hozzáadtam az átpaszírozott fokhagymagerezdeket, és amikor megéreztem az illatát, beleöntöttem a csicseriborsót, ráöntöttem a leves alaplét (készülhet kockából is), és kissé megsóztam. Felforraltam, majd lefedve főztem kb. másfél óráig, amíg a borsó jó puha nem lett (konzerv esetében rövidebb idő is elég). Kb. 10 perccel a főzés vége előtt hozzáadtam a fűszereket és egy kis frissen facsart citromot is öntöttem bele.
A szezámmaghoz felforrósítottam az olajat, majd cukrot tettem bele és kissé karamellizáltam. Beleöntöttem a szezámmagokat, jól összepirítottam, majd felöntöttem a kifacsart narancs levével. Kicsit hagytam besűrűsödni, majd tálaltam a levest, és ezzel a sziruppal díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése