Oldalak

2010. február 15., hétfő

Padlizsáncsónakok a Boszporusz felett...


Hozzávalók (4 személyre):

4 db Padlizsán (kisméretű)
4 db Paradicsom
1 Csokor petrezselyem
3 Fokhagymagerezd
1 Marék dió
10 dkg Juhsajt
2 ek Citromlé
1 ek Bazsalikom (szárított)
Só, bors
Vaj, olívaolaj


A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A padlizsánokat hosszában elfeleztem, és egy kiskanál segítségével kivájtam a közepükben egy kb. 2 cm-es sávot (nagyjából a magokat), hogy beleférjen majd a töltelék. Kivajazott tepsibe fektettem őket, belsejüket olajjal megkentem. Mintegy fél óráig elősütöttem a padlizsánokat.
Mindeközben a paradicsomokat apró kockákra vágtam. A fokhagymákat átpasszíroztam, a diót mozsárban összetörtem, és a citromlével együtt mindezt hozzákevertem a paradicsomhoz. A juhsajtot is belemorzsoltam az egyvelegbe, végül sóval, borssal és szárított bazsalikommal fűszereztem a tölteléket.
Amikor a padlizsánok barnára sültek, kivettem őket a sütőből. Egy evőkanál segítségével kicsit még jobban szétnyomkodtam a belsejüket, hogy elég hely legyen a tölteléknek. Ezután belekanalaztam mindegyikbe a paradicsomos keverékből. Visszatettem a sütőbe, és még egy bő fél órán át sütöttem az immáron töltött csónakokat. 
Tálaláskor jó sok apróra vágott friss petrezselyemmel kínáltam a padlizsánokat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése