Oldalak

2010. február 11., csütörtök

Tahinis Sütik


Hozzávalók:

20 dkg Liszt (én a gluténmentes verzióhoz szójaliszt és rizsliszt keverékét használtam)
2 ek Sütőpor
10 dkg Kristálycukor (vagy barnacukor)
15 dkg Darált mandula és dió vegyesen
120 ml Tahini (szezámkrém)
100 ml Olívaolaj
250 ml Narancslé
1 kk Fahéj
Mazsola a díszítéshez

Ez egy nagyon tömény süti, de ha elég kicsire gyúrjuk a gombócokat, akkor még éppen élvezhetően ízletes falatokat készíthetünk.

A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A lisztet alaposan összekevertem a sütőporral és a darált magvakkal, fahéjjal fűszereztem. A tahinit egy keverőtálba öntöttem, és az olívaolajjal együtt, elektromos habverő segítségével jól összekevertem, majd hozzáadtam a cukrot. Addig kevertem, amíg a cukor teljesen felolvadt a sűrű folyadékban. A narancsok levét kifacsartam, és lassan ezt is a masszához öntöttem, állandó keverés mellett. 
A száraz hozzávalókhoz lassan elkezdtem hozzáönteni a tahinis keveréket, és jól összedolgoztam a tésztát. (Ha esetleg túl folyékonynak bizonyul, lehet még bele lisztet tenni, ha túl sűrű, akkor narancslével lazíthatjuk.)
A masszából kis gombócokat formáztam a tenyeremben, és ezeket sütőpapírral borított tepsiben elrendeztem. Mindegyiknek a közepébe egy-egy mazsolát szúrtam. Kb. 30 perc alatt aranybarnára sültek a golyócskák.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése