Oldalak

2010. december 1., szerda

Karácsonyi Készülődés


 Török öröm ez is, hiszen itt vagyunk, és bár a helyiek nem ünneplik a karácsonyt, valamire ők is készülnek. Itt az Új évet köszöntik hasonló készülődéssel (műfenyővel, díszekkel), mint mi a karácsonyt. Ezért aztán mi is igyekszünk megteremteni az ünnepi hangulatot itteni lakásunkban - főleg mivel a hétvégén, mielőtt mindenki hazalibben, nemzetközi barátainkkal együtt "előkarácsonyt" tartunk, a nemzetközi tradicionális ünnepi ételeket felsorakoztatva (mi töltött káposztával és diós bejglivel készülünk)..
 Ami a dekorációt illeti, egyik nap kipattant a fejemből az ötlet, megvalósítottam, s gondoltam megosztom Veletek, hátha Ti is kedvet kaptok az elkészítéséhez. Nagyon egyszerű és olcsó megoldás, ráadásul gyorsan készen van. A készítés menete előtt, íme a végeredmény:


Hozzávalók:

Fonál, vagy valamilyen szép zsineg,
Csomagolópapír
Vatta
Papírragasztó
(Gömbdíszek)

 1. A csomagolópapírból levágunk egy kb. 20x20 centis darabot. Színével befelé félbehajtjuk, majd még egyszer középen behajtjuk (így egyszerre 4 db mintát tudunk elkészíteni, melyet kettőt-kettőt összeragasztva tudunk majd felhasználni).
 2. A hajtogatással kapott négyzetre rajzoljuk a mintát, majd körbe vágjuk (ívelt mintákhoz javaslom a manikűrollót).


 3. Vágjuk le a kívánt hosszúságú madzagot. Ragasztózzuk be a kivágott minta egyik felét, a madzagot tegyük a közepére, majd ragasszuk rá a kivágott minta párját, színével kifelé. 
 4. A "hógolyós" verzióhoz két minta közé dolgozzunk rá a madzagra egy-egy vattapamacsot. Én tettem egy kis ragasztót a madzagra oda ahova a pamacsot ragasztottam, és erre erősítettem rá a vattából először egy kisebb mennyiséget, majd egyszerűen a tenyerem segítségével - mint ahogy a hógolyót formázzuk -, köré dolgoztam még egy kis vattát.
A gömbdíszes verzió esetében a madzag végére gömböket erősítettem, s ezután ragasztottam rá a papírdíszeket. Ennyi! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése