Oldalak

2010. március 23., kedd

Epres Tekercs


Hozzávalók:


5 db Tojás
5 evőkanál Kristálycukor 
5 evőkanál Liszt (én rizslisztet használtam) 
2 evőkanál Kakaópor 
25 dkg Eper 
1 nagy marék Mandula




A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A tojásokat szétválasztottam, és a fehérjét 3 kanál cukorral, elektromos haberővel jól felvertem (teljesen keményre). A tojások sárgáját 2 kanál cukorral szintén jó habosra felvertem, majd a fehérjébe forgattam. Óvatosan beleszitáltam a lisztet és a kakaóport, és lazán összekevertem. Egy tepsit sütőpapírral kibéleltem, és szépen egyenletesen elterítettem rajta a tésztát, majd a sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem. Miután elkészült a tészta, egy konyharuhát terítettem rá, majd megvártam amíg kihűl.


Az epret robotgéppel (vagy a botmixer daráló fejével) pürésítettem. A mandulát kissé megpirítottam, majd szintén robotgéppel megőröltem, végül az eperbe beleforgattam. (Az a lényeg, hogy a híg eperlevet a mandula egy kicsit besűrítse.)


A tésztáról óvatosan leválasztottam a sütőpapírt, majd egyenletesen rákentem az epres krémet. Ezután föltekertem, alufóliába csomagoltam és hűtőben néhány óráig állni hagytam, hogy kissé összeálljon a süti.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése